שוק המשרדים עובר תהליכים פורצי גבולות ומשני קונספטים. תהליכים כאלה, שתפסו אחיזה בארה"ב ובאירופה, הגיעו ביתר שאת גם לישראל. אם במשך שנים בעלי עסקים ויזמים יכלו או לרכוש משרד או לחפש משרד להשכרה לפרקי זמן ארוכים, כעת ישנן אלטרנטיבות נוספות. חשוב להכיר את האלטרנטיבות הללו, שמספקות גמישות מצד אחד ואפשרות לחיסכון משמעותי, מצד שני. אלה פתרונות שיכולים לשמש עסקים קטנים, פרילנסרים וגם חברות תאגידיות וקבוצות יזמים.
אלטרנטיבה ושמה חדרי ישיבות להשכרה
פונקציה מרכזית של משרד, מלבד אזורי עבודה אישיים, טמונה בהיותו מוקד של שיח ארגוני. בהמון משרדים, הלב הפועם הוא חדר הישיבות. זה המקום שבו נפגשים מנהלים בכירים או צוותי עבודה. בחדרי ישיבות מפיקים אסטרטגיות עסקיות, מגבשים מהלכים עסקיים או דנים באלמנטים ארגוניים חיוניים אחרים. אבל בעידן שבו הרבה שכירים עובדים מהבית, יש פחות הצדקה שחברה תחזיק משרדי ענק עם המון חדרי ישיבות. אלטרנטיבה שיכולה לשמש חברות שרוצות להחזיק משרד מינימלי, באה לידי ביטוי בהשכרת חדרי ישיבות מאובזרים, לפי הצורך. אפילו בלב הפועם של עולם העסקים הישראלי, ניתן למצוא פתרונות מסוג זה. כך שאם אף פעם עוד לא ניסיתם חדר ישיבות להשכרה בתל אביב, זה יכול לשמש אתכם מעתה והלאה. פתרון מסוג זה יעיל לחברות ואף מאפשר לבעלי העסקים לעבור למשרד קטן וחסכוני, ולהיעזר בהשכרת חדרים מפעם לפעם.
חללי עבודה בהשכרה גמישה
לא רק עצמאים שמנהלים צוות עובדים או בעלי עסקים זקוקים לאלטרנטיבות של רכישת משרדים או השכרת משרד גדול. הבה נזכור שהרבה עסקים קטנים ועצמאים, מציעים שירותי פרילנס. בתרגום, בעריכה, בעיתונאות, בהפקה, בפרסום, פיתוח קוד, נהוג לשכור פרילנסרים לפרויקטים קצרים או מתמשכים. אותם פרילנסרים או עסקים קטנים, לא תמיד מעדיפים לעבוד מהבית 24/7. מי שמחפש סביבת עבודה מקצועית אבל בלי לשכור משרד ממש, יכול לשכור חללי עבודה במתכונת גמישה. אבל חללים מסוג זה יכולים לשמש לא רק פרילנסרים, ולא רק לטובת פגישות עבודה. השכרת חללים נוספים, בשיטה גמישה, יכולה להתאים לחברות הייטק ותוכנה, שיווק, פרסום או פיתוח, שמדי פעם צריכים להרחיב את צוותי העבודה. לפרויקטים זמניים, אין טעם לרכוש משרד חדש. יחד עם זאת, מעניקים לעובדים חלל אפקטיבי ויצירתי, לעבודה משותפת.
להזמין משרד – פשוט כמו להזמין מקום במסעדה
כדאי לומר כמה דברים, על הקלות והנוחות, של הזמנת תחליפי המשרד הוותיק. כאמור, ניתן כיום להזמין חללי עבודה, משרדים בהשכרה יומית או מתחם עבודה משותף, לפרקי זמן גמישים. התהליך הזה מנוהל עם מינימום התעסקות, בזכות מערכת טכנולוגיות ידידותיות. לא צריך לחתום על חוזים לפני כל השכרה ואין צורך להביא ערבויות או לגייס כסף רב. ניתן להזמין את חלל העבודה, המשרד או חדר הישיבות באמצעות אפליקציה חכמה. האפליקציה מאפשרת להזמין את השטח או מספר החדרים שצריכים, תוך בחירת יום ושעות שימוש. זה עד כדי כך פשוט, שאפשר להשוות זאת להזמנת שולחן במסעדה.
ולסיום, שימו לב כי האלטרנטיבות שציינו מורידות מעל הכתפיים לא רק את הצורך לשכור או לקנות. ברגע שמשתמשים במודל החדש של משרדים גמישים, מקבלים לא רק שטח ריק ו"ערום". חדרי הישיבות והמשרדים מאובזרים, מרוהטים, ומוכנים עם כל התשתיות. פשוט להגיע ולהתחיל לעבוד. אפשר לקיים באופן כזה ישיבות צוותים וישיבות הנהלה, מפגשים מקצועיים או ראיונות עם עובדים חדשים או פרילנסרים. אמנם משרדים לרכישה או בהשכרה רגילה לא צפויים כרגע להיעלם מהעולם, אבל זה נהדר שיש אלטרנטיביות גמישות ומשתלמות.