במאמר זה ננסה לחדד במה יש לשים לב בבואינו לשכור משרד עבור העסק שלנו. רבים הפרמטרים אותם יש לבחון, תמיד טוב להתייעץ עם מומחה שיכול לתת פתרון מקיף, במאמר זה כאמור נסרוק כמה מהבולטים והחשובים שבהם.
גודל המשרד
אחד הפרמטרים הבולטים הוא כמובן גודל המשרד, הוא משפיע ישירות על הוצאות החברה או העסק שיש ברשותכם. השאלה הראשונה שיש להבין היא הצרכים של החברה וזה כמובן תלוי אופי החברה. למשל: עסק שמנהל סוכנות ביטוח לדוגמא עם טלפניות יצטרך אולם בגודל מסוים בו יאכלס כמות יפה של נותני שירות, יהיה צורך בחדר אוכל, אולי אף בחדר ישיבות, חדרי מנהלים וייתכן אף מרפסת לנוחיות העובדים. להבדיל מעסק של בניית ציפורניים המצריך חדר במיקום נכון, קטן לא גדול עם אווירה נכונה. מה שמוביל אותנו אל הסעיף הבא: מיקום.
מיקום
כמו גודל המשרד, כך גם מיקום המשרד משפיע ישירות על הוצאות החברה. במאמר זה נתמקד בעיר חיפה או יותר נכון נרד מעט למפרץ חיפה – שם אנו פועלים וגרים והידע שלנו נמצא. מפרץ חיפה ידוע ראשית במיקומו הקרוב לנמל חיפה שזהו ייתרון בולט לשינוע מוצרים עבור עסקים או חברות התלויות ביבוא או אף ייצוא מעבר לים. כמו-כן מפרץ חיפה מחולק לאזורי תעשייה רבים ובו מתקיימים תעשיות במבני תעשייה המוגדרים עבור כך ואף מספר רב של מרכזי קניות גדולים שם ישנם עסקים ואף משרדים הממוקמים במקומות מרכזיים אלה. משרדים להשכרה בחיפה הממוקמים באזורים מרכזיים שהם בעלי נגישות של תחבורה ושל קהל רב פוטנציאלי היכול להיחשף לשם החברה מגדיל לעצמו את המוניטין עצם זה שמיקם עצמו במקום זה. הקהל יודע להבין שזהו מקום יוקרתי המסמל סוג של סטטוס חברתי ומעיד על אופי החברה ויציבותה.
עיצוב
עיצוב המשרד הוא תלוי תקציב, וזהו נושא לא מובן מאליו בכל עסק, בטח אם מדובר בעסק בתחילת דרכו. יחד עם זאת עיצוב המשרד יכול להיות משמעותי מאוד הן עבור עובדי החברה והן עבור הלקוחות המגיעים (אם מדובר בעסק המקבל קהל כמובן) למקום העסק עצמו פיסית. רבים אפשרויות העיצוב וקצרה היריעה מלהכיל. על ידי עיצוב משרד ניתן לעצב חלל קטן שיהיה בו את כל האבזור הדרוש ואף יראה נעים לעין וייתן אווירה נוחה וסביבת עבודה שכיף לשהות בא – ודבר זה הינו חשוב ביותר היות ואנו נמצאים רוב שעות היום בתוך המשרד – לפעמים יותר ממה שאנו בבית.
משרדים של חברות גדלות נותנות שיק מיוחד המעיד על אופי החברה, שוכרים לא פעם מעצבת פנים שתתן בהבנה מול מנהל החברה את הגוונים והנראות של מה שהחברה מייצגת.
משרדים להשכרה להבדיל מרכישה
משרדים להשכרה להבדיל מרכישה של מבנה עבור עסק הינו דבר משמעותי בטח עבור עסק בתחילת דרכו שהולך גדל ומתפתח. הזמנים האחרונים נכסים רבים העלו את שווים ולעסק חדש כאמור, יהיה קשה לעמוד במשכנתא לטווח אורך ברכישה, אלא רק לאחר מספר שנים שניתן לראות יציבות כלכלית ואף רווחים נושא זה יכול להילקח בחשבון. השכרת משרדים לכן היא פתרון נוח שמנהלים מעדיפים לקחת. בדר"כ ניתן להשכיר מקום לשנה מינימום או 3 שנים עם אופציה להערכה במחירים יותר נוחים. מעבר לזה עניין התחזוקה ושימור המבנה חלים על בעל המבנה ולא על השוכר לדאוג לכך בתחילת דרכו. בכל מקרה רצוי לבחון מול מי אתה שוכר את המבנה לעסק שלך בו אתה אמור לשהות לטווח ארוך, יחסים טובים והבנות יש להגיע עוד טרם החתימה וזה יסלול את ההרגשה והביטחון הנכונים הן עבורכם והן עבור מי שמשכיר לכם את המבנה.